Ångerrätt, Retur & Byte

1. RETUR

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Du bekostar själv returfraktkostnad vid åberopande av ångerrätt.
Du ansvarar för att paketet kommer fram till oss.

OBS! returer skickas direkt till oss då vi inte har möjlighet att hämta ut försändelsen från ombud och kan ej ta emot returer som är skickade som REK (skickas automatiskt tillbaka till avsändaren). 

För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vi förbehåller oss även rätten att inte acceptera använda produkter i retur.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader och inga extra kostnader som ett resultat av ditt egna val av leverans än den minst kostsamma standardleverans som erbjuds av oss.
För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp, Fyndway rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.

När du utnyttjat din ångerrätt ska Fyndway utan dröjsmål betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan på de betalsätt som ni har betalat.

2. BYTE

Har du av misstag beställt fel produkt eller önskar byta till en annan produkt gör du detta genom att
1. Kontakta oss på kundtjanst@fyndway.se med information och order nummer på varan ni vill byta.
2. Ni kommer att få instruktioner om hur ni skickar tillbaka varan.
3. Beställa den önskade produkten och sedan sedan returnera den produkten du vill lämna tillbaka till oss. 

Din nya beställning levereras till dig och din retur behandlas inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit denna. När din retur behandlats får du ett mail av oss och vi krediterar dig för det du returnerat. Återbetalning sker via det betalsätt du valde när köpet gjordes.

Ej returnerad produkt

Om du som kund ska skicka tillbaka en produkt på grund av reklamation, felskickad produkt, skadad produkt eller liknande, och du ej gör detta, kommer vi fakturera dig för kostnaden av produkten samt en administrativ kostnad på 150 kr.

3. ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

3.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kundtjanst@fyndway.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, med instruktioner om hur du ska skicka tillbaka varan.

OBS. Inga returpaket tas emot innan det har anmälts och godkänts, produkten kommer då att skickas tillbaka till er och speditören kommer eventuellt ta ut extra avgifter.

Du står för returfrakt, är ansvarig för leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna måste därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning i oanvänd skick. OBS! Vi kan inte återbetala en retur som inte kommer fram till vårt lager.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss, om varorna inte ankommit till Fyndway.se 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet.

Produkter som ej omfattas av ångerrätt:
hygienartiklar och kroppsnära produkter så som skönhetsprodukter, underkläder, strumpor, m.m. Även elektronikprodukter med plombering som t.ex. minneskort, usb-minnen, batterier, hörlurar/headset eller , in-ear hörlurar o.s.v.). Om någon av dessa produkter är plomberad inkluderas den ej av ångerrätten vid bruten plombering/försegling.